ללא התנגדות החרדים: העברת הסמכויות בוועדת הכותל אושרה

    איתי גדסי No Comments on ללא התנגדות החרדים: העברת הסמכויות בוועדת הכותל אושרה

    המליאה אישרה את העברת סמכויות בממשלה לצורך שינויים מתווה הכותל | מתנגד אחד, ללא נמנעים

    הכותל הדרומי צילום: פלאש 90
    20:23
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on שרים וח"כים תוקפים את המינויים בצה"ל: "אין מנדט"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה את הודעת הממשלה בהתאם לסעיף 31(ב) לחוק יסוד: הממשלה, להעביר לראש הממשלה את הסמכות הנתונה לשרת התרבות והספורט לפי סעיף 29(ג) לחוק העתיקות, התשל"ח-1978 ובהתאם לסעיף 31(ב) לחוק יסוד: הממשלה, להעביר לשר יובל שטייניץ את הסמכות הנתונה לשרת המשפטים לפי סעיף 29(ג) לחוק העתיקות, התשל"ח-1978. מטרת השינויים היא על מנת לבצע שינויים במתווה הכותל וברחבת התפילה המשותפת.

    ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) אמר: "אתמול, ביום שבו הופלה חומת ירושלים, הרחבה שהקצו לרפורמים הייתה ריקה. הם לא רוצים זכויות בכותל, הם סך הכל רוצים הכרה לעיוות של היהדות האותנטית".

    ח"כ יהודה גליק (הליכוד) התייחס בחיוב, כך נראה, להעברת הסמכויות: "כל מי שעם ישראל חשוב לו", אמר, "שחש תחושה אמיתית של ערבות בעם ישראל, חייב להיות מוטרד מהנתק והשבר הנורא בין יהדות התפוצות ליהדות בישראל, שעלינו לעשות הכל לאחות אותו… רצה הגורל ועכשיו ראש הממשלה יעמוד בראש הוועדה החשובה הזו והוא זה שיחל באיחוי השבר הנורא".

    ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) אמר: "צודקים חבריי שיהדות התפוצות מתרחקות מאיתנו, אבל מי סיפר להם את העלילות הללו? מי שהסית את יהדות התפוצות אלו אותם עסקנים רפורמים שהוציאו את דיבת היהדות….  לכל מסגד וכנסיה יש מנהגים ומסורות שאף אחד לא יעז לשנות וגם לכותל יש".

    48 הצביעו בעד אישור הודעת הממשלה לעומת מתנגד אחד, ללא נמנעים.



    0 תגובות